Listen to Sarabeths playlist


Get a playlist! Standalone player Get Ringtones

Sunday, April 18, 2010

Another French Story

I had to make up a story in French class that had this new vocabulary:

Soupe aux cacahuetes: peanut soup
ils goutent: they taste
ennuye: annoyed
aucun: none
emporter: to take
d'abord: first, foremost
on s'en va: were going/leaving

My story:
Un jour mon amis et Je decide de cuisiner soupe aux cacahuetes. Je donne le soupe au deux hommes dans la rue. Ils goutent le soupe. Ils n'aime pas le soupe. Je est triste, mais, deux fille veut au goutent le soupe et J'ai tres content. Les filles n'aime pas le soupe. J'ai ennuye parce que aucun aime le soupe. Un homme veut au gout le soupe. Je lui dit "D'abord Je veut lui dit tu, tout le monds m'aime pas le soupe, alors on s'en va." Il lui dit "Mais, Je veut soup!" Je donne le soupe. Il aime le soupe. Il lui dit "Je veut acheter tout le soupe et Je veut emporter le soupe au mon famille." Mon amis et Je sont tres content.

In english:
One day my friend and I decide to cook peanut soup. I give the soupe to two men in the street. They taste the soupe. They don't like the soupe. I am sad, but, two girls want to taste my soup and I am happy. The girls don't like my soup. I am annoyed because none like my soup. A man wants to taste my soup. I tell him " First I have to tell you, everybody doesnt like my soup, so we are leaving." He says "But, I want soup!" I give him the soup. He likes the soup. He says " I want to buy all the soupe and I want to take the soup to my family." My friend and I are very happy.

No comments:

Post a Comment